Onderbouw
In onderstaande lessenserie werkt de leerkracht samen met de klas toe naar een theatrale voorstelling met een prentenboek als leidraad. De voorstelling wordt gespeeld voor de school en voor ouders/verzorgers. De lessenserie bestaat uit 5 lessen van 45 a 60 minuten per les, één generale en één voorstelling.
De leerlingen leren a.d.h.v. een theatervoorstelling om via een rol emoties te kunnen spelen. Dit sluit aan bij kerndoel Kerndoel 54 - De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Bovenbouw
In onderstaande lessenserie werkt de leerkracht samen met de klas toe naar een theatrale voorstelling. De leerkracht wordt ondersteund in het maken van een eigen gemaakt script wat gevormd wordt door de leerlingen. De voorstelling wordt gespeeld voor de school en voor ouders/verzorgers. De lessenserie bestaat uit vier lessen van 60 tot 90 minuten per les met generale en voorstelling.
De leerlingen leren a.d.h.v. een theatervoorstelling om via een rol emoties te kunnen spelen. Dit sluit aan bij kerndoel Kerndoel 54 - De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
De leerlingen leren d.m.v. samenwerken een voorstelling te maken en spelen. Daarbij leren zij op een positieve manier te regisseren van het theaterspel en de spelers. Hiermee ontwikkelen zij een reflectief vermogen en dit sluit aan bij Kerndoel 55 - De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.